Albrandswaard, januari 2019

Beste vrienden van Rolf,

De musical: “Rolf en de strijd om het graafschap Holland” bleek in 2019 niet realiseerbaar.
Ondanks de repetities met vele enthousiaste acteurs uit onze regio onder de bezielende leiding van regisseur John de Heij, beloond met een prijs in het Luxor Theater met zijn productie “Troje” en muzikaal-leider Michiel de Jong en de steun van de Provincie Zuid-Holland, is het ons niet gelukt.

Natuurlijk gaan we nu proberen onze kansen te grijpen in 2020 en rekenen daarbij weer op steun van u allen. De repetities worden opgeschoven naar een latere datum als met hulp van een vergrote sponsorcommissie en het bestuur van de Stichting een nieuw plan gestalte heeft gekregen. Veel zal afhangen van de overheid, de fondsen en de bedrijven in onze gemeenschap of het ons gaat lukken.

Wij hebben veel “goodwill” ondervonden tijdens alle voorbereidingen zowel bij die van de musical als andere activiteiten van de stichting en dat geeft ons hoop en energie..

De websitelessen over Holland in de periode 1000 - 1300 draaien prima en zijn voor het onderwijs makkelijk te bekijken/downloaden.

De Rolfroute door de heer Jaap Smit, commissaris van de koning, geopend functioneert zo goed dat de stichting momenteel bezig is met een uitbreiding in Barendrecht. De huidige route heeft een lengte van circa 30 kilometer en zal met hulp van BOOR Archeologie en de Historische Vereniging Barendrecht nog eens 18 kilometer worden verlengd, met name door Barendrecht!.

De Rolfverhalen 1 & 2 voor de oudere jeugd of jonge volwassenen over de avonturen van Rolf in de twaalfde eeuw in onze regio zijn gereed. Deze boeken zullen in de loop van dit jaar verschijnen.

Uiteraard staan er nog meer activiteiten op het lijstje van het bestuur maar daarvoor kunt u deze website in de gaten houden voor de nieuwste ontwikkelingen.

Rekenend op uw steun om ons erfgoed, de historie van onze regio levend te houden groet ik u namens het bestuur van de stichting Rolf.

Erwin de Jongh, voorzitter.